19 Mart 2016 Cumartesi

Bilgisayar Tamir Takip Sistem


Otomasyon Tanıtım

Otomasyonumuz Javafx kulanılarak Scene  Builder ile tasarım yapılmış olup  ilk açıldığında alttaki  giriş ekranı açılmaktadır. Bu ekran önceden veri  tabanına kayıtlı personellerin kullanıcı adı ve şifresi  ile giriş yapmaktadır .Eğer kullanıcı adı veya şifre hatalı ise giriş başarısız diye bilgi verilmektedir.



Eğer kullanıcı bilgileri doğru ise sisteme giriş yapılmaktadır. Sisteme giriş yaptıktan sonra otomasyonumuzun  alttaki Ana sayfa  ekranı açılmaktadır bu ekranda toplam beş mönü bulunmaktadır  .Müşteri  menüsünde yeni müşteri  ürün kaydı  ve ürün teslimatı ,tamirat menüsünde eklenen ürünlerin tamirat ekleme işlemi, işlemler menüsünde ise  yeni ürün türleri ,şikayet türleri ,tamirat türleri eklenebilmektedir. Ayrıca sisteme giriş yapan personelin yönetici yetkisi var ise personel silme ve ekleme işlemi yapabilmektedir.



Müşteri  menüsündeki yeni kayıt ekle ekranı ile müşteri bilgileri alınarak ürünün türü ve şikayetleri ,ürünün geliş tarihi, ürünün alınacağı tarih ve fiyatı veri tabanında ilgili tablolara eklenmektedir. Türler ve Şikayetler  veri tabanından çekilerek ComboBox  ‘lar da  gösterilmektedir. Ekle butonuna basılarak ürünün şikayetleri hemen alt kısımda bulunan ListView de gösterilmektedir.Kaydet butonu basılarak ürün bilgileri veri tabına kaydedilerek kullanıcıya kaydedilen ürünün teslimat sırasında bulunabilmesi  için ürün kodu ile birlikte  ürün sisteme kaydedildi  bilgi mesajı verilmektedir. Eğer ürün bilgileri daha önce sisteme kaydedilmiş ise “ürün zaten sisteme kayıtlı ”  diye uyarı mesajı verilmektedir.




Müşteri  menüsündeki  teslimat ekranı ile ürün kodu girilerek getir butonuna basıldıktan sonra  veri tabanından kayıtlı ürün varsa ListView de gösterilmektedir. Teslimatı bitir butonuna basıldıktan sonra ürün daha önce  teslim edilmiş ise” Ürün Daha Önce Teslim Edilmiş Görünüyor.”, ürünün  işlemleri bitmedi ise “Ürün Henüz Hazır Değil “ bilgi mesajı verilmektedir. Eğer ürünün işlemleri  tamamlanmış ve  daha önce teslim edilmemiş ise ürün teslimi tamamlanarak kullanıcıya  “Ürün Teslimi Tamamlandı”  bilgi mesajı verilmektedir.


Tamirat menüsündeki  Tamirat Ekle ekranı açılıp kayıtlı ürün seçildiğinde yapılacak işlemler  yapılacaklar ListView de yapılan işlemler ise yapılan işlemler ListView de gösterilmektedir .Tamirat bitir butonu eğer ürün işlemleri tamamlandığında aktif olmaktadır. Aynı  ürün için yapılmamış işlemler eklene bilmektedir eğer yapılan işlem eklenmek istenirse kullanıcıya “tamirat zaten  sisteme kayıtlı.” Bilgi mesajı verilmektedir .Tüm işlemler tamamlandıktan sonra tamiratı bitir butonuna basıldığında eğer tamirat daha önce bitirildi ise kullanıcıya “tamirat daha önce tamamlandı ” uyarı mesajı verilmektedir. Tamirat daha önce bitirilmediyse tamirat bitir işlemi yapılmaktadır ve kullanıcıya “ tamirat İşlemi Tamamlandı ” bilgi mesajı verilmektedir.



İşlemler menüsündeki  Yeni Ürün ekranı  ile yeni ürün kaydı ve işlem süresi alınarak ürün ekle butonu ile veri tabanındaki ilgili tabloya eklenmektedir. Mevcut ürünler ListView  ile de veritabanında kayıtlı ürünler gösterilmektedir. Bu kayıtlar ListView deki  üyeler seçiler ListView in altındaki Ürün sil butonu ile silme işlemi yapılabilmektedir.Her ekleme ve silme işleminden sonra ListView yenilenmektedir.


 
İşlemler menüsündeki Yeni Tamirat ekranı ile veri tabanındaki mevcut tamirat türleri görülebilmekte ve tamirat türü açıklaması ile bilrlikte standart ücret kullanıcıdan alınarak sisteme eklene bilmektedir. ListView in altındaki sil butonu ile veritabanında  bulunup ListView de  gösterilen  türler seçilerek  siline bilmektedir. Her silme ve ekleme sonrasında ListView yenilenerek  veri tabanının güncel hali gösterilmektedir. Eğer aynı tamirat türü eklenmek istenirse ”Tamirat türünüz zaten sistemde kayıtlı”  diye uyarı mesajı verilmektedir.Eğer kayıt işlemi sıkıntısız veri tabanına kaydedildi ise kullanıcıya “Tamirat türünüz  başarıli bir şekilde sisteme kaydedildi.”  Bilgi mesajı verilmektedir.



İşlemler  menüsündeki Yeni Şikayet ekle  ekranı ile veri tabanındaki  mevcut şikayet türleri görülebilmekte ve  şikayet türü açıklaması  kullanıcıdan alınarak sisteme eklene bilmektedir. ListView in altındaki sil butonu ile veritabanında  bulunup ListView de  gösterilen  türler seçiler ek siline bilmektedir. Her silme ve ekleme sonrasında ListView yenilenerek  veri tabanının güncel hali gösterilmektedir.Eğer aynı şikeyet eklenmek istenirse ”Şikayetiniz zaten sistemde kayıtlı”  diye uyarı mesajı verilmektedir.Eğer kayıt işlemi sıkıntısız veri tabanına kaydedildi ise kullanıcıya “Şikayetiniz başarıli bir şekilde sisteme kaydedildi.”  Bilgi mesajı verilmektedir.



İşlemler menüsündeki Yeni Çalışan Ekle ekranı ile kullanıcıdan kullanıcı bilgileri alınarak kayıt işlemi yapılabilmektedir. Eğer aynı kullanıcı sisteme kayıt edilmek istenirse kullanıcıya “Çalışan zaten  sisteme kayıtlı.” uyarı mesajı verilmektedir. Kayıt işlemi ekle butonuna basılarak yapıla bilmektedir eğer  personel sıkıntısız bir şekilde veri tabanına kaydedilir ise kullanıcıya “Çalışan başarıyla sisteme eklendi.” bilgi mesajı verilmektedir .Bu ekranda sisteme eklenecek  personel için yönetici yetkisi verilebilmektedir. Bu yetki sayesinde sisteme giriş yapan personel  çalışan silme ve ekleme özelliğine sahip olmaktadır.



İşlemler menüsünün sonuncusu olan Çalışan Sil ekranı ile veri tabanındaki tüm personeller  ComboBox ile gösterilmektedir. ComboBox da seçilen  personel sil butonu ile veri tabanından silinebilmektedir.


Son olarak projenin ER diaygarı 






Umarım faydalı olmuştur. Yazımı okuduğunuz için teşekkürler:)

Kodlara ulaşmak için github adresim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

NodeJS-Socket.io Real Time Chat Uygulaması

Bu chat uygulmasını Node js ve socket.io kullanarak gerçekleştirdim.Veri tabanı olarak MySql kullandım.Kişiler Real time olarak birbirleriyl...