23 Mart 2016 Çarşamba

SQL Sunucuya Bağlanırken Oluşan Hata " A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL......"

      Merhaba Arkadaşlar bugün size MS SQL Serveri açarken yaşadığım bir sorun çözümü hakkında bilgi vereceğim.Eğer studio yu açarken alttaki mesaj ile karşılaşıyorsanız beni gibi “ne oldu yine buna ama ben bir şey yapmadım ki :( “diyerek korkmayın çünkü çözümü çok basitmiş :).

 Hata mesajımız :
 
"A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating server / Instance Specified) (Microsoft SQL Server)"



Evet arkadaşlar böyle bir hata mesajı ile karşılaştıktan sonra üsteki resimdeki gibi ok tuşuna basıp çıkıyoruz.Daha sonra başlattan arama çubuğuna “çalıştır” yazıp açıyoruz.


Çıkan çalıştır ekranına “services.msc” yazarak tamam a basıyoruz.




Açılan pencereden SQL SERVER ı bulup sağ tuşa tıklayarak özellikleri açıyoruz.



Açılan yeni pencereden başlangıç türünü otomatik yaparak uygula butonuna basıyoruz.Son olarak ta aynı penceredeki başlat butonuna basarak bitiriyoruz.:)


Sonra studiomuza giriş yapabiliriz J

Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.Umarım Faydalı olmuştur. J






1 yorum:

  1. Kardeşim bilemiyorum neden çıkmadığını bende direk çıkmıştı.

    YanıtlaSil

NodeJS-Socket.io Real Time Chat Uygulaması

Bu chat uygulmasını Node js ve socket.io kullanarak gerçekleştirdim.Veri tabanı olarak MySql kullandım.Kişiler Real time olarak birbirleriyl...